Na Witnicę

Czwartek, 7 sierpnia 2014 | Komentarze 0

W tym roku w WItnicy ma miejsce 63 Zlot Turystów Kolarzy. Jako, że mój wujek i ciotka są zagorzałymi turystami rowerowymi, tak więc co roku wybierają się na taki zlot. W tym roku zabrali ze sobą 9 letniego wnuka. Przyjechali parę dni wcześniej i nocowali u nas w domu. Dzień przed ich wyjazdem wybrałem się z wujkiem Kazikiem, by pokazać mu trasę, którą można by spokojnie z 9 latkiem dojechać z Gorzowa do Witnicy/Sosen (w Sosnach jest jedna z baz noclegowych dla uczestników zlotu). Wybrałem trasę przez Mironice i Lubno. Teoretycznie można by ścieżką rowerową, tyle że aby do niej dojechać to trzeba przejechać wcześniej ruchliwą drogą, a to dla małego adepta turystyki rowerowej może być niebezpieczne. Natomiast przez Lubno jedzie się spokojnie, ruch nie za duży, tak więc spokojnie można małego upilnować.
Wróciliśmy już ścieżką rowerową, która pod Gorzowem się urywa. Nieco to dziwi. Nie dało by rady przeprowadzić tej ścieżki też przez Gorzów? Owa ścieżka jest częścią Królewskiego Szlaku Rowerowego, urywa się ona przed Gorzowem, potem trzeba jechać przez Centrum, a ścieżka pojawia się dopiero z drugiej strony miasta koło Różanek i kończy się pod Zdroiskiem. Zupełnie to nie jest pomyślane.