Pałacyk w Jarnatowie

Sobota, 19 maja 2012 | Komentarze 3

To była ostatnia dłuższa wycieczka Sławka na starym i poczciwym Giancie, który służył najpierw parę lat mi, a potem przez kilka lat Sławkowi. Sławek wreszcie dorósł do kupna porządnego roweru i nabył drogą zakupu Kellysa Neos Black 2012. Za nieco mniej można kupić inny model Kellysa z ciut lepszym osprzętem ale z gorszą ramą. W tym Neosie szalenie podoba mi się rama, i istnieje spore prawdopodobieństwo, że sam takową zakupię i zastąpi moją już nieco styraną i poobijaną ramę w 5 letnim Phanaticu.
Jako że mieliśmy przejeżdżać koło Witnicy, to przed wyjazdem zagadałem na gg do Tomka, ale nie odpowiedział tak więc niestety nici z audiencji.
W Nowinach Wielkich przystanęliśmy przy cmentarzu koło Parku Dinozaurów.
Nowiny Wielkie - Stary Cmentarz © donremigio

Potem podeptaliśmy wałem przez Studzionkę.
Potem podeptaliśmy wałem przez Studzionkę © donremigio

Przed Jarnatowem czekał nas spory podjazd, ale za to mieliśmy potem wspaniały widok. Na horyzoncie majaczył nawet Gorzów. W linii prostej to by było jakieś 25km.
Widok na odległy o 25km Gorzów - Jarnatów © donremigio

W Jarnatowie przystanęliśmy przy tablicy informacyjnej opisującej legendę Pałacu w Jarnatowie. Jak ktoś urodził się w niedzielę, to może znaleźć skarb ;)
Jarnatów - Tablica informacyjna © donremigio

Tuż obok była też mapa okolicy z zaznaczonymi co ciekawszymi miejscami.
Jarnatów - Mapa © donremigio

Okazało się również, że jesteśmy właśnie na szlaku tradycji kulturowych oraz szlaku lubniewickich legend.

Dwie tablice w Jarnatowie i Lubniewicach znaleźliśmy, w Glisno niedawno byliśmy ale w sumie nie zauważyłem tam żadnej tablicy. Będzie trzeba kiedyś wybrać się i przejechać cały szlak.
Na Szlaku Tradycji Kulturowych - gra terenowa © donremigio

Wg mapy w pobliżu stał pałacyk. Przez zarośla trudno go było dojrzeć. Dwór pochodzi z przełomu XVII/XVIII wieku. W latach 40 i 50-tych pałac użytkowany był przez miejscowy PGR, w latach 60-tych zaadaptowany został na potrzeby kolonijne przedsiębiorstwa "Zastal" w Zielonej Górze. Obecnie obiekt nie jest użytkowany, chociaż w środku widać ślady remontu.
Więcej TUTAJ.

Pałac w Jarnatowie © donremigio

Po pałacu wałęsają się duchy.

Wg mapy gdzieś w okolicy powinno być mauzoleum. Trudno je znaleźć i dopiero zapytani tubylcy wskazali nam drogę. W sumie do dobre miejsce na geocache. Zastanawiam się czy przy okazji zaliczania szlaku nie poukrywać na nim też skrzynek.
Mauzoleum w Jarnatowie © donremigio

Po zwiedzeniu Jarnatowa, spragnieni, pokąsani przez komary i poparzeni przez pokrzywy pojechaliśmy do Lubniewic gdzie posiedzieliśmy sobie przy fontannie.
Lubniewice - Ruchałka, znaczy Rusałka © donremigio

Lubniewice - mapa okolicy © donremigio

Potem już prosto do Gorzowa. Stary Giant Sławka został godnie pożegnany ciekawą wycieczką :)

donremigio
| 11:33 niedziela, 20 maja 2012 | linkuj Tak się zastanawiam czy nie zaliczyć całego szlaku i przy okazji nie poukrywać na nim skrzynek i nie stworzyć takiego multicache. Może kiedyś przejedziesz się z nami i pozakładamy na szlaku skrzynki.
A tempo mieliśmy ze Sławkiem takie w sumie lajtowe, dopiero od Lubniewic nieco mocniej depnęliśmy bo średnią mieliśmy nieco ponad 20km/h :)
PDX
| 11:22 niedziela, 20 maja 2012 | linkuj Dobry dystans i średnia. Dzięki za pokazanie na mapie mauzoleum w Jarnatowie, nie mogłem go wcześniej znaleźć. A te szlaki w okolicy Lubniewic bardzo ciekawe, chyba najlepsze w okolice. Te mapki na tablicach bardzo szczegółowe, ułatwiają znalezienie ciekawych obiektów. I ta gra terenowa też fajna, można zdobyć ładne obrazki i wymienić je na wartościowy certyfikat.

Wpisz dwa pierwsze znaki ze słowa emchl