Gorzów - Stargard Szczeciński - Pyrzyce

Niedziela, 27 czerwca 2010 | Komentarze 0

Ekipa w składzie: Pajda, Sławek i moja szanowna persona.
Cel: Stargard i Pyrzyce.

Pobudka o 6:30. Mieliśmy jechać o 7 ale Sławek nieco zaspał, tak więc ruszyliśmy dopiero jakoś o 8. Pajda początkowo chciał jechać o 5 rano ale ten człowiek chyba nie zawsze zdaje sobie sprawę z tego co mówi :)

Po 30 km przerwa w Barlinku na uzupełnienie płynów w organizmach. Sławek i Pajda przerwę wykorzystali również do burzliwej i pasjonującej debaty na ważne tematy polityczno-gospodarcze.

Pierwszy popas - Barlinek © donremigio

Za Barlinkiem lekki podjazd, na którym Pajda lekko się zasapał. Ogólnie rzecz biorąc było na trasie trochę mniejszych i większych podjazdów, ale w sumie nic strasznego.

Kolejny postój w Kolinie przy "kąpielisku". Copacabana to raczej nie jest. Plaża 4 kilometrów nie ma, woda błękitna również nie jest, ale w sumie od czegoś przecież trzeba zacząć :)

Prawie Copacabana w Kolinie © donremigio

Od tego momentu tempo nieco spadło. Pajde zaczęły lekkie skurcze łapać, ale twardo kręcił korbą w swym pogromcy szos.

Po 90 kilometrach rozbiliśmy obóz w Koszewku na placu zabaw. Sławek z niekłamaną radością pobujał się na huśtawce. Ja nie ryzykowałem, żeby mnie utrzymać to by tam musiały być liny okrętowe, a nie takie tam ... łańcuszki ;)

Plac zabaw w Koszewku © donremigio

Wersja multiplayer wyglądała na bardziej wytrzymałą, ale ze Sławkiem większej zabawy na tym nie było.

Z Pajdą nieco większa frajda była. Przynajmniej chłopak się starał i czynny opór stawiał.

Koszewko. Jakiś kościółek © donremigio

Po małej dawce gier i zabaw ruchowych, Pajda pojechał na Stargard odwiedzić swoją babkę, dziadka, matkę, wujka, stryjka (niepotrzebne skreślić), a ja ze Sławkiem uderzyliśmy, w poszukiwaniu geocache, na wschód na nieczynne lotnisko. Cache okazał się mikry, pusty, schowany w sumie w nieciekawym walącym się budynku.
Ale za to samo lotnisko okazało się całkiem całkiem.
Lotnisko pamięta jeszcze czasy drugiej wojny światowej, kiedy to stacjonowały tam niemieckie samoloty rakietowe Me-163. Po wojnie lotnisko przejęli Rosjanie i lotnisko było bazą dla Su-27.
Obecnie lotnisko robi za tor wyścigowy dla okolicznych młodych rajdowców (no i dobrze niech wyszaleją się na pasie startowym, nie na drogach publicznych), a hangary służą za magazyny cebuli, ziemniaków itp.

Rzut oka wujka Googla na lotnisko pod Stargardem © donremigio

Oczywiście wykorzystałem długą prostą i dałem sobie pohasać mojej maszynie. Niech ma tą chwilę radości i poczuje wiatr w szprychach ;)
Nieczynne lotnisko w Stargardzie Szczecińskim © donremigio

Hangary na nieczynnym lotnisku w Stargardzie Szczecińskim © donremigio

Rozsuwane wrota w hangarze mogły kiedyś naprawdę wiele wytrzymać.

Oczywiście Sławek nie był by sobą, jeśli by gdzieś nie wlazł. Niestety w okolicy był tylko śmietnik.
Sławek w śmietniku © donremigio

Jak tylko Sławek łaskawie z niego wylazł, pojechaliśmy na Pyrzyce szukać kolejnego geocache ukrytego przy czołgu IS-2 (Iosif Stalin). Ten czołg miał 46 ton i 122 mm armatę. Jedynie cięższy ale z mniejszą armatą PzKpfw. VI Tiger mógł stawać z nim w szranki.
Pomnik w Pyrzycach - radziecki ciężki czołg IS-2 © donremigio

Geocache ukryty przy pomniku to malutki cache magnetyczny.
Geocache ukryty przy pomniku w Pyrzycach © donremigio

Sławek, jakże by inaczej, nie omieszkał wleźć pod czołg.
Pomnik w Pyrzycach © donremigio

Gdzie jest otwarty właz umożliwiający wejście do środka :)
Wnętrze IS-2. Pomnik w Pyrzycach © donremigio

Stojąc obok czołgu i czekając, aż Sławek wygramoli się z czeluści Iosifa Stalina, usłyszałem jakieś piski, zgrzyty. Nagle armata 46 tonowego kolosa zaczęła delikatnie się unosić. Po chwili dobiegł mnie dochodzący z czołgu krzyk Sławka - "czy coś się rusza". A owszem owszem.
Widocznie Sławek wie gdzie posmyrać delikatnie Iosifa Stalina, by armata mu się uniosła.

Na zdjęciach satelitarnych widać zarys starego grodu w Pyrzycach.
Pyrzyce - rzut okiem wujka googla © donremigio

Na koniec strzeliłem sobie jeszcze sweet focie przy IS-2 i pojechaliśmy, już bez większych i ciekawszych przystanków, na Gorzów.
Pomnik w Pyrzycach © donremigio

Kolejna wycieczka wielce udana.

takie tam pitu pitu po lesie i mieście

Czwartek, 24 czerwca 2010 | Komentarze 0

Trochę po mieście, więcej po lesie, nic specjalnego nie wydarzyło się. No może poza spłoszoną łanią, która na mój widok wpadła niemalże na ogrodzenie. A tak to tylko w sumie nabity kilometraż :)

Kęszyca Leśna - wyprawa na bunkry

Niedziela, 20 czerwca 2010 | Komentarze 3

Wycieczka początkowo miała odbyć się w sobotę. Jednak w piątek wieczorem Pajda odezwał się, że w niedziele rano (koło 4) planuje jechać rowerem do Stargardu Szczecińskiego. Nieco mnie to zdziwiło. Pajda za dużo nie jeździ, kondycji jakiejś wspaniałej nie ma, a trasa z Gorzowa do Stargardu i powrót to w najlepszym wypadku 160km.
No ale w sumie czemu by nie. Pogadałem jeszcze ze Sławkiem, któremu jednak aż tak wcześnie wstawać się nie chciało i umówiliśmy się z Pajda na 6-7 w niedziele.

Ku mojemu całkowitemu braku zaskoczenia, w sobotę wieczorem, Pajda odezwał się, że ma robotę w niedzielę i jednak nie pojedzie :) Cały Pajda :)

Tak więc ze Sławkiem zmieniliśmy plan i umówiliśmy się na 9 rano na wyjazd do Kęszycy Leśnej. Kilometrów mniej, ale jak się później okazało, trasa dużo trudniejsza. Ze 133 km ponad 40 km wiodło leśnymi drogami po niezbyt sympatycznym piasku, bruku ,wertepach i duchocie.

Z Gorzowa wyruszyliśmy jakoś koło 10. W Glinkach wjechaliśmy w las i rozpoczęła się nasza piaszczysta gehenna. W zeszłym roku też jechałem tamtędy, ale nie pamiętam żebym aż tak się tam wymęczył.
Na krzyżówce naszym oczom ukazał się parking leśny na którym z radością odsapnęliśmy. Potem przejechaliśmy kawałek asfaltem, by po paru kilometrach skręcić w prawo w leśną drogę, wzdłuż której jest wręcz zatrzęsienie bunkrów :)

Pierwszy na odstrzał poszedł bunkier PZ. W 875. Większość bunkrów Rosjanie zaraz po zdobyciu wysadzali. Ten wyjątkiem nie jest.

Międzyrzecki Rejon Umocniony - PZ. W 875 © donremigio

Parking leśny przy drodze Międzyrzecz - Kostrzyn © donremigio

Zaraz za bunkrem PZ. W 875 natknęliśmy się na mniejszy bunkier PZ. W 874 gdzie ukryty był geocache z ciekawą zawartością :) Jako, że jestem abstynentem tak więc zostawiłem małpeczkę dla kogoś innego :)

Geocache ukryty przy bunkrze PZ. W 874 © donremigio

Niecały kilometr za PZ. W 874 znajduje się na eksperymentalna grupa warowna "Ludendorff". W 1945 roku było to jedno z nielicznych miejsc na MRU, w którym toczyły się walki.

Grupa warowna Ludendorff - Międzyrzecki Rejon Umocniony © donremigio

MRU to nie tylko bunkry. Ważną częścią fortyfikacji były również mosty. W MRU są ich dwa rodzaje: obrotowe i rolkowe. Mosty obrotowe są tylko dwa. Przez oby dwa przejeżdżaliśmy. Jeden jest koło Starego Dworku, drugi koło Kurska.

Most obrotowy D812 koło Starego Dworku © donremigio

Zdjęcie "maszynowni" mostu obrotowego zrobiłem jakieś dwa lata temu, teraz wejście do środka jest zamknięte.
Maszynownia mostu obrotowego © donremigio

Most obrotowy koło Kurska © donremigio

W Bledzewie jest natomiast most rolkowy, ale akurat przez niego nie przejeżdżaliśmy. Zamiast tego pojechaliśmy do Kęszycy Leśnej.

Jest to miejscowość położona na terenie dawnej radzieckiej bazy wojskowej. Z bazy ostały się tam już tylko koszary, obecnie robiące za bloki mieszkalne, pomnik udręczonego radzieckiego bohaterrio i coś na kształt małego placu defiladowego. Gdy byłem tam dwa lata temu, to były tam jeszcze resztki parku maszyn.

Kęszyca Leśna - Pomnik czołgającego się łącznościowca © donremigio

Sławek pochłaniający ciacha © donremigio

Dzisiaj parku maszyn już nie ma (zdjęcie zrobione w 2008).
Kęszyca Leśna - Park maszyn © donremigio

Z Kęszycy Leśnej pojechaliśmy jeszcze do Kaławy oglądnąć "zęby smoka" i T-34. Można tam też z przewodnikiem pozwiedzać "wyremontowane" wnętrze bunkra i przejechać się wozem opancerzonym.

Międzyrzecki Rejon Umocniony © donremigio

Zęby smoka - Międzyrzecki Rejon Umocniony © donremigio

Międzyrzecki Rejon Umocniony - PZ.W. 717 © donremigio

Po zdobyciu PZ.W. 717 Rosjanie testowali tutaj działa. Jak widać zniszczenie kopuły wcale nie było takie proste.

Do Gorzowa mieliśmy wracać tą samą trasą którą przyjechaliśmy, jednak jakoś nie uśmiechało mi się telepać znowu po bruku, albo zakopywać się w sypkim piasku.
Głównymi drogami też nie lubię jeździć, ale z dwojga złego, mając już w nogach sporo kilometrów, wybraliśmy powrót główną drogą przez Międzyrzecz i Skwierzynę.

I nie było wcale tak źle. W okolicach Międzyrzecza na obwodnicy dość szeroki pas awaryjny, potem ścieżka rowerowa. Do Skwierzyny też jako tako się jechało, a że niedziela to i ruch nie był za duży.

Pod koniec, tuż za Santokiem, mimo zmęczenia lekko przyspieszyliśmy, bo nie zdążyłem oddać swego głosu. A każdy głos jest ważny :) Do lokalu wyborczego dojechaliśmy 10 minut przed zamknięciem.

Potem już zostało już tylko doczłapanie się do domu, prysznic i leżenie do góry brzuchem :)

Wycieczka wielce udana.

Na Janczewo

Piątek, 18 czerwca 2010 | Komentarze 0

Takie tam sobie spokojne deptanie.
Najpierw do sklepu po jakieś rękawiczki, bo poprzednie Kellysowskie to jakieś jedno wielkie nieporozumienie. Potem podeptałem sobie na Janczewo i z powrotem na Gorzów pokonując dość męczący podjazd.

Tour de Lipy

Środa, 16 czerwca 2010 | Komentarze 0

Mały wyścig ze Sławkiem.
Wyścig na dochodzenie :)
Dałem mu 4 minuty fory, a następnie ruszyłem za nim w pogoń :) Dogoniłem do mniej więcej w Łośnie po jakichś 13km. Średnia do Lip wyszła w sumie 29.4 (jechałem 35min 15sek) co jest chyba moim najlepszym wynikiem, a na pewno najlepszym w tym roku.
Z powrotem deptaliśmy też niezłym tempem, dzięki czemu średnia wyszła, jak na moje możliwości, całkiem słuszna.
Czasem fajnie sobie tak popędzić na maksa :)
Kategoria Wokół Gorzowa

troche po lesie, troche po asfalcie

Wtorek, 15 czerwca 2010 | Komentarze 0

Kilometraż w sumie z dwóch wycieczek. Jedna musieliśmy ze Sławkiem i Pajda zakończyć przedwcześnie, druga ze Sławkiem przez las do Łośna i asfaltem z powrotem.
Zastanawiam się czy łańcuch nie jest za długi. Niedawno zmieniłem kasetę i łańcuch i potrafi spadać na wertepach. Chyba go skrócę o dwa ogniwa.
Kategoria Wokół Gorzowa

Gorzów - Mironice - Karsko - Gorzów

Czwartek, 10 czerwca 2010 | Komentarze 2

Z nieba leje się skwar, ale przecież dla prawdziwego cyklisty to nie przeszkoda ;)
Jako cel obrałem Karsko. Trasę wybrałem specjalnie taką by przejechać brukowaną/leśną drogę, której nie ma na mapie UMP pcPL. W sumie nie przepadam za jazdą po bruku, ale czego nie robi się dla ludzkości :)
Do Karska towarzyszył mi Pajda, z powrotem wracałem już sam. Duchota niesamowita. Fajnie by było żeby nieco popadało to i temperatura spadnie.

Droga z Mironic do Karska © donremigio

Karsko wita strudzonych wędrowców © donremigio

gorzow - moczydlo - lipy - gorzow

Środa, 9 czerwca 2010 | Komentarze 0

Jazda po moich ulubionych terenach. Poza kawałkiem drogi na Barlinek trasa stosunkowo mało uczęszczana przez samochody.
Zaraz za Łubianką minęli nas jadący na Kłodawę rowerzyści. Chyba jakiś wyścig, bo mieli numery na kierownicach. Jedna grupa to kilkunastu szosowców, zaraz za nimi kilku dziadków i jakiś młody. Nie bardzo wiem co to był za wyścig. Wiem, że w Różankach ma być w dniu 26.06 Gorzowski Maraton Rowerowy (90, 170 i 260km). A wczorajszy peleton nieco mnie zaskoczył.

Ledwo ich minęliśmy, skręciliśmy w prawo w las i pojechaliśmy na Moczydło, potem w lewo nowiutką, przepiękną ciągnącą się lasami między jeziorami drogą asfaltową, a następnie w prawo na Danków. Tam mieliśmy odsapnąć, ale wszystkie miejscówki były zajęte. Pogoda ładna to i wędkarze wyłonili się ze swoich legowisk :)
Tak więc podeptaliśmy dalej. Parę kilometrów od Dankowa znowu nas minęła ta sama kolumna cyklistów. Już nieco mniej liczna, lekko przerzedzona. Widocznie robili pętlę Barlinek - Lipy - Danków - Barlinek.

Przed Lipami posiedzieliśmy chwilę na parkingu leśnym i podeptaliśmy na Gorzów. Zaraz za Łośnem wyprzedził nas jakiś szaleniec na MTB. Zasuwał ostro. Akurat ze Sławkiem stanęliśmy na chwilę na poboczu, bo musiałem lekko podregulować sobie przerzutki, gdy coś koło nas śmignęło. Tak więc wskoczyliśmy na rowery i w te pędy za nim. Zanim ruszyliśmy i rozpędziliśmy się już miał przewagę 200-300 metrów. Dopiero jak rozpędziliśmy się do 36-38 przestał nam uciekać. No a to jest maks co mogłem wycisnąć ze swoich nóg. Goniliśmy go mniej więcej do krzyżówki i tam zniknął mi z oczu. Szkoda, że akurat minął nas jak staliśmy w miejscu. Pewnie gdyby to zrobił w ruchu to bym mu siadł na kole i tak łatwo by nie uciekł. Raczej. Chyba :)

Gołąb bez głowy

Wtorek, 8 czerwca 2010 | Komentarze 0

Rower już sprawny, pogoda sprzyjająca, głupio by było nie pokręcić korbą. Zainteresowanie deptaniem okazał również Pajda. Tak więc wskoczyliśmy na nasze aluminiowe rumaki i obraliśmy azymut ku Lipom.
W Lipach chwilę odpoczęliśmy, a jako że godzina młoda i Pajda czuł się na siłach, zdecydowaliśmy się pojechać dalej na Danków.
Pajdę chyba energia rozpierała, bo kilka razy nierozsądnie mnie wyprzedził i musiałem temperować jego zapędy. No ale jednak szacun, nie tak dawno dojeżdżał na Lipy i miał dosyć, a dzisiaj przejechał, jak by nie patrzeć, dystans prawie dwa razy większy i jeszcze stał na nogach. Jest postęp :)

Z okoliczności przyrody to raz dojrzałem koziołka, a raz gołębia. Gołąb jak to gołąb, sensacji nie ma. Tylko, że ten siedział na środku jezdni w Kłodawie. Zobaczyłem go z daleka, tylko coś mi się nie zgadzało. Wyglądał jak by nie miał głowy. Taka nastroszona kulka stojąca na łapkach. Gołąb, bez głowy, stojący na środku jezdni tuż koło cmentarza. Zaintrygowało to mnie.
Przejeżdżając tuż koło niego, raptem kilkanaście cm od niego, zerknąłem co mu jest. A on łypnął na mnie tylko okiem (okazało się że ma głowę, tylko po prostu tak się skulił) i kompletnie nie zareagował. Zawróciłem i zacząłem go przepędzać z drogi, bo lada moment mógł przejeżdżać jakiś samochód, który by z niego zrobił kebaba.
Biedaka najwidoczniej jakiś pojazd musiał chwilę wcześniej potrącić i był w szoku. Jak tylko podjechałem do niego i zacząłem klaskać, to ożywił się i zrobił wokół mnie kółeczko i wylądował znowu na jezdni. Dopiero za drugim razem wylądował na chodniku.
Mam tylko nadzieje, że jakoś dojdzie do siebie i jakiś kot go tam nie zeżre.

Czas: h
Średnia: km/h;

Boska Stal - Nie będziesz miał klubów innych przede mną

Niedziela, 6 czerwca 2010 | Komentarze 0

Godzina 11, telefon od kumpla, mam dla ciebie wejściówkę. Na żużel. Nie byłem na nim ... hohoho ... będzie ze trzy lata. Zazwyczaj oglądam mecze w tv i zapomniałem już jaka wspaniała jest atmosfera na stadionie. Telewizor nie odda tego zapachu spalin i ryku maszyn. Na żywo, przy starcie, to aż ciarki po plecach przechodzą.
A że spotkanie wyjątkowe bo derby z Falubazem to grzech było nie iść.
Poniżej mała fotorelacja. Wspomnę tylko jeszcze, że mecz wygrała oczywiście Stal Gorzów :)

I wymachujemy pomponami © donremigio

Stal Gorzów - Falubaz © donremigio

Boska Stal - Nie będziesz miał klubów innych przede mną © donremigio

I wtedy Tomek pojedziesz prosto i w prawo ... nie ... czekaj ... w lewo. © donremigio

Stadion żużlowy Stal Gorzów © donremigio

Kibiców Falubazu witamy z otwartymi rękoma © donremigio

Prezentacja zawodników © donremigio

Panie z pomponami © donremigio

No i się zaplątał w te kabelki. © donremigio

Gotowi, do startu, START © donremigio

No, ale Pawlicki, w nie w ta stronę jedziemy. © donremigio